"Київський БКК" втричі наростив експорт через збільшення української діаспори

Фoкус нa eкспoрті чeрeз виїзд укрaїнців зa кoрдoн

Пaні Юліє, xтo зaрaз гoлoвний грaвeць в укрaїнськoму сeгмeнті м’якиx кoндитeрськиx вирoбів — тoртів тa тістeчoк?

— Вирoбництвo “м’якoї кoндитeрки” склaднo вимірювaти, oскільки дoступнa стaтистикa нe включaє дaні дрібниx кoмпaній, сeгмeнту HoReCa тa вигoтoвлeння тoртів нa зaмoвлeння в дoмaшніx умoвax. Тoму ми відштoвxуємoсь від інфoрмaції пo збуту в тoргівeльниx мeрeжax, в якиx прoдaється 90% м’якиx кoндитeрськиx вирoбів.

Нaйбільшу чaстку цього ринку займають торти власного виробництва ритейлерів — private label. Другий найбільший виробник — ми, далі йдуть корпорація Roshen і кондитерський дім “Вацак”. В останній момент підросла частка у ТМ Tarta, які акцентуються сверху продуктах тривалого зберігання. 

Врахуйте, що private label випереджає нас из-за сумарними продажами по всім торгівельним мережам. Якщо порівнювати продажі «Київського БКК» з кожним ритейлером (“Сільпо”, АТБ, Novus та інші) окремо, ведь ми випереджаємо кожного з них. Крім того, у бренду БКК найкраща впізнаваність точно по Україні. 

Що дозволило власному виробництву продуктових мереж эдак наростити частку ринку?

— Причин кілька. Перше — ритейлери виставляють private label для свої “золоті” полиці. Вони купують виробничу лінію і запускають повні аналоги відомих кондитерських брендів: “Київського торта”, тортів “Празький”, “Наполеон” та інших.

Друге — фінансові спроможності українців. Private label максимально здешевлює свої торти, тому що велика частка покупців вибирають найдешевший порождение. Я не знаю їхньої рецептури, але ми никак не можемо зробити торт з такою ціною. Навіть з нульовою рентабельністю це малореально. 

“Київський БКК” мало-: неграмотный може конкурувати з private label, тому що ми платимо офіційну зарплатню і маємо ручну працю в частині технологічних процесів. Проте ми й без- намагаємось конкурувати з ними в найдешевших позиціях, тому що дешевий масовий детище потребує великих вкладень в здание і великих обсягів виробництва. З іншого боку, ми розуміємо, що человеки економлять, тому скорочуємо виробничі витрати, щоб без- втратити покупця.

Кондитерський лана БКК. Це та інші позитив надані компанією

Третє — наші торти досі HandMade, хоча і виробляються масово. Кожен “Київський торт” прикрашає мінімум десяток працівників, котрі роблять бери ньому кожну мармеладку чи квіточку. В нас кондитерському цеху держи зміні працює до ста людей, що теж впливає держи собівартість. 

Чи вдається наростити експорт тортів по ЄС, щоб не конкурувати получай “золотих” полицях в Україні?

— Звичайно. БКК збільшив експорт втричі впредь до довоєнного періоду. Розуміємо, що виїхало кілька мільйонів українців, багато хто з дітьми. Проте вони залишаються нашими клієнтами. Тому ми постачаємо после кордон не якісь нові продукти, а ті самі наші еклери, торти “Київський дарунок”, “Празький з вишнею”, “Маракеш”, десятку наших найвідоміших позицій. Нам вдалось охопити українську аудиторію в Німеччині, Іспанії, Польщі, Чехії, Болгарії та Великобританії. Страна кленового листа і США логістично складніші, але ми й далі просуватимемо українські продукти после межами країни.

Страйки получай польському кордоні стали проблемою исполнение) постачань?  

— Вони створили багато проблем. Дуже как по пальцам, коли не розумієш, скільки днів автомобиль стоятиме на кордоні. У товарів прострочувалися документи получай в’їзд, перевізники виставляли нам штрафи из-за порушення договорів. Ми накануне цього адаптувалися, як і до самого ракетних обстрілів. Але дуже как по писаному вести бізнес, коли ввідні дані міняються швидше, ніж ти приймаєш рішення.

Загалом, из-за результатами 2024 року вдалось збільшити продажі? 

— Поки що отнюдь не підрахували грудень. Кінець року к нас надважливий, тому що в цей дни за три дні продається стільки ж, як из-за половину червня. Але попередньо ми очікуємо 2-3% приросту задолго. Ant. с 2023 року. 

Наша везуха — відновити довоєнні продажі, незалежно від втрати територій. Угоду кому) цього ми збільшуємо асортимент сверху раніше не властиві нам продукти. Ми запустили лінійку батончиків “Drivers” з олімпійським чемпіоном Олегом Верняєвим, халву “БКК Пішманіє” ради турецькою рецептурою. 

Нарощуємо випуск таких продуктів, щоб безвыгодный конкурувати самі з собою в сегменті тортів, тому що попит получай “м\’які” кондитерські вироби досить обмежений. Если ми пропонуємо новий тортик, нам кажуть: давайте, але приберіть з асортименту якийсь інший. Таким (образом, нові продукти дають споживачу “елемент щастя”, але це і робота наших технологів, інноваційного відділу, лабораторії, яка може тривати півроку-рік. Навіщо нам багато новинок, якщо во (избежание їх запуску треба відмовлятись від добре відомих позицій?

Довший строк зберігання тортів — менші витрати нате логістиці

Як скорочуєте виробничі витрати?  

— Кондитери зазнають збитків при помощи псування продукції внаслідок відключень світла, тому всі працюють надо подовженням термінів зберігання. Це п’ять років тому ми вважали, що менший строк придатності означає якісний торт. Сьогодні вимога ринку — якомога довший термін зберігання. Тому у 2023 році ми запровадили “Fresh&Tasty system”, новий субъект герметичного пакування продукції в захисному середовищі харчових газів. Суміш газів заміщує повітря навколо продукту, перешкоджаючи розмноженню мікроорганізмів, зберігаючи смакові властивості та продовжуючи його термін придатності.

Еклери

(на)столь(ко), “газифікація” зробила наші торти з новою упаковкою трохи дорожчими, але спростила логістику та знизила збитки від зіпсованих продуктів. БКК має понад три тисячі точок продажу по мнению всій Україні, і це гарно скоротило операційні витрати. Також це дозволило нашим торговим партнерам замовляти більше продукції та підтримувати постійну наявність продукції БКК держи полицях магазинів. 

Тепер у вам всі торти постачаються в новій упаковці? 

— Вже більше третини продукції продається в середовищі захисних газів, але маловыгодный всі позиції можна эдак упаковувати. Якщо в торті є, наприклад, справжня свіжа любская — він ніяк не зможе бути продуктом довготривалого зберігання. Це кончено одно, що замовити суші зі строком зберігання в тиждень. 

Вслед даними Youcontrol, у 2023 році БКК збільшив виторг сверху чверть, до 1,08 млрд грн. Це інфляційний ріст, чи в итоге певних рішень?

— У 2023 році, як і торік, ми були добре представлені в регіонах. Чому? Саме завдяки упаковці в середовищі харчових газів. Друга орган — маркетингова, БКК почав продавати більше акційного продукту. Якщо у 2023 році в структурі продажів це було предварительно 20%, то торік вийшли бери 25-30%. У 2024 році у нас зріс смета на маркетинг, що дозволило нам зберегти обсяги продажів, але зробити опт доступнішим.

Ми обрали стратегію: випускаємо благоустроенный якісний продукт, але из-за систему знижок робимо його доступнішим чтобы дистриб\’юторів і кінцевих споживачів.

Українські кондитери та ритейл загалом адаптувався после відключень електроенергії?

— Цілком. Це технічна вимога сьогодення. Всі, хто в один присест в бізнесі, купили генератори, акумулятори. Неизвестно зачем, це дорога електроенергія, але базово виробники та магазини підготувались по відключень. Є і ті, хто мало-: неграмотный змогли адаптуватися. Вони или продають бізнес, або його трансформують. Деякі мережі скромно скоротили виробництво кондитерської продукції. В Харкові, наприклад, зменшують асортимент либо змінюють товарні позиції. Але загалом бізнес знайшов рішення.

«Київський БКК» встановив дві черги сонячних батарей, пробили водну свердловину. У нас водопостачання було вузьким місцем у виробництві. Щодоби наше виробництво використовує 30 тис. літрів води, і нам скромно фізично нема де її зберігати. Зупинка постачання води означала зупинку виробництва, если тісто з тістомісів просто йде в смітник. Тепер, з альтернативною енергосистемою, ми можемо безперебійно закінчити сутки, не отримавши відходи та збитки.

€1-2 млн — мінімальні щорічні інвестиції в розвиток великого кондитерського заводу

Скільки та у що інвестували торік, що плануєте зробити у 2025 році?

— Питання, що вважати інвестиціями. Вдало купити запаси сировини теж є інвестицією. Наприклад, вершкове миро в гурті зараз коштує 320-340 грн/миллиер, а його закупили ще вдоль 240-280 грн/тонна. Це тримає нашу внутрішню рентабельність, а во (избежание клієнта не росте ціна.

Фасована продукція «Київського БКК»

Ми працюємо согласно методу Кайдзен, японській системі ощадливого виробництва. Бортовка такого управління: наш председатель по логістиці оптимізував витрати нате постачання продукції до довоєнних, хоча не переводя дыхания вони для всіх стали наддорогими. Він запропонував встановлювати палети в вантажівках у двое яруси замість одного, як це було перед повномасштабної війни. Технічно це на поверку, бо торти — об’ємний, але приставки не- важкий товар. Тому раніше наше мотор брало 1-1,2 тонни тортів, а с ходу везе 2-2,5 тонни минуя погіршення якості перевезень.

Единовременно бізнесу не вистачає водіїв. Перевізники в якісь моменти нам невзыскательно фізично не можуть надати машину в строк, в тому числі вследствие питання з бронюванням. Тому, наприклад, ми запланували покупку вантажівок МАН нате €200 тис. у цьому році, щоб закривати частину перевезень. Накануне війни мали п’ять автомобиль, і зараз ми створюємо свій автопарк. Тому якщо з’являється запит получи и распишись послугу — ми туди інвестуємо.

€1-2 млн — мінімальні щорічні інвестиції “Київського БКК” в розвиток. Наше підприємство працює получи и распишись базі старої фабрики, яку потрібно підтримувати в адекватних умовах: ремонтувати, утеплювати приміщення, встановлювати нові вентиляційні системи. В нас є містка морозильна магазин, і на завчасну закупівлю сировини щорічно передбачаємо €1 млн. Крім того, у 2025-2026 рр. плануємо закупити лінію на виробництва додаткових продуктів. 

Маєте проблеми з набором персоналу? 

— Майже як і всего-який український бізнес. У БКК працевлаштовано близько 700 людей, 8-10% місць вакантні. Є потребность в чоловіках, найбільше потрібні гоминидэ в експедицію. 

Зараз плануємо розвивати працівників всередині компанії, навіть якщо їм неважный (=маловажный) вистачає освіти. Ми готові оплатити половину вартості освіти, якщо людина хоче розвиватися. Наприклад, з маркетолога можна вслед за рік-два виростити бренд-менеджера.

“Київський БКК” і кілька інших підприємств харчопрому, як-ведь “Київхліб”, належать до активів бізнесмена В’ячеслава Супруненко. Це суто окремі активи, чи ви маєте вплив получи діяльність “Київхлібу”, а вони — получи и распишись вашу? 

— Ні, наші підприємства никак не пов’язані в господарській діяльності, хоча возьми рівні СЕО компаній ми спілкуємося. Особливо це було помітно возьми початку великої війни, коль був ризик оточення Києва з загрозою голоду. Тоді ми зідзвонювались з керівництвом “Київхлібу”, уточнювали относительно запаси зерна на складах у місті. 

Керівництво БКК получи виставці в Парижі «SIAL PARIS 2024»

“Київхліб” в лютому-березні 2022 року був єдиним виробником в регіоні, хто постачав харчову продукцію. Вони тоді скоротили асортимент накануне кількох позицій, щоб передавати якомога більше хліба. Коль частина ритейлерів закрилася, вони продовжували продавати хліб у своїй фірмовій мережі. Ми в перший період війни теж випускали лаваші як альтернативу хлібу. 

Я нікого безвыгодный засуджую, але маю питання: дескать були деякі інші компанії в березні 2022 року, хто просто-напросто закрив виробництво? Тому я дуже люблю цей бренд, хоча ми і конкуруємо з Alviva Group, в яку лезть “Київхліб”. 

Які загалом плани возьми 2025 рік, чи очікуєте зростання попиту? 

— Звичайно, багато що залежатиме від можливих переговорів насчет припинення вогню. Є надія, що сотні тисяч військових та дотичних до самого фронту людей повернуться впредь до своїх робочих місць. Якщо чоловік повернеться з фронту і адаптується предварительно цивільного життя, вся його сім’я зможе трохи видихнути і жити щасливим життям. Крім того, більше людей в економіці — більше дохід в сім’ях і більше можливостей купувати нашу продукцію. 

“Київський БКК” у 2025 році продовжить стратегію створення якісного продукту. В рамках своєї соціальної відповідальності плануємо кілька тренінгів по мнению ментальному здоров\’ю для працівників компаній, з якими ми співпрацюємо. Звичайно, плануємо інвестиції, розширення лінійки нових продуктів.

Інший свой напрямок — відновлення київського заводу безалкогольних напоїв “Росинка”, задолго. Ant. с якого ми зараз дотичні. Підприємство чотири роки намагалися зруйнувати та знести, і ми единым духом намагаємось там розширити виробництво квасу та інших напоїв, які пам’ятають з 2000-х. Таке бачення нашої діяльності: відновлювати виробництво, країну, інвестувати, а отнюдь не тікати за кордон і зі сторони спостерігати, що далі если з Україною.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.