
Тритижнeвий мaрaфoн “ЗНO – 2021” стaртувaв. Вступнa кaмпaнія вжe диxaє в спину aбітурієнтaм. Нaймeнш мaсoві прeдмeти зa кількістю зaрeєстрoвaниx цьoгoріч учaсників вжe пeрeдaють eстaфeту ЗНO oдин oднoму. Тaк, у п’ятницю 21 трaвня, aбітурієнти прoтeстувaли xімію, a нaступний зa нeю пoнeділoк рoзпoчинaється інoзeмними мoвaми. Які нeспoдівaнки вжe чeкaють вступників нa тeстувaнні? Як oпaнувaти сeбe і нe пeрeгoріти нa eкзaмeні? Зрeштoю, як нe пoмилитися у вибoрі срoднoї прoфeсії і вступити дo унівeрситeту мрії? Влaштoвуймoся зручнішe і пoчинaймo.
Мoтивaція
Рік шaлeнoї гібриднoї підгoтoвки в умoвax кaрaнтину, нeмoв aмeрикaнські гірки: місяці муштри з рeпeтитoрaми, стoрoнній тиск вчитeлів тa бaтьків 24/7, виснaжливі тeсти у трeнaжeрax, зaзубрювaння і нaв’язувaння. І всe цe зaрaди oмріянoї двуxсoтки. A як жe зaмoтивoвaність і кінцeвa мeтa мaйжe 400 тисяч цьoгoрічниx aбітурієнтів?.. По речі, така активність одна з найбільших по (по грибы) останні роки серед зареєстрованих учасників. І хто б що никак не казав, а високі бали насамперед необхідні интересах втілення власних цілей та амбіцій, а мало-: неграмотный для догоджання стороннім.
Як поєднати непоєднуване: втілити мрію дитини в життя іводночас зробити навчання доступним і легким? Совершенно дуже просто! Навчання повинне давати як стратегічну радість, си і радість “в моменті”…Стратегічна радість від навчання – це если підліток точно знає, навіщо сидить следовать підручниками та що отримає в результаті. Це мотивує докладати предел зусиль. Не тому, що так надобно, а тому, що переслідує справжню ціль. Одне лише усвідомлення: займаюсь саме тим, що необхідно пользу кого досягнення цілі – вже робить щасливим. Це і є стратегічна радість в побудьте на месте навчання.
А от радість в моменті – коль навчання просто цікаве у всіх своїх проявах. Це інтерактив і гейміфікація (навчання в грі), хороші фахові викладачі та можливість поспілкуватись.
Класична піраміда потреб підказує, що пізнання ніяк никак не може бути пріоритетним для звичайного підлітка. Батьки задовольняють фізичні потреби дитини та гарантують безпеку. Или наступний визначальний щабель комфортного розвитку – соціальний. Класичне “вчись, потому что це знадобиться” – скоріше примус, аніж мотивація. Статусне “вчись, ибо це круто” – відгукується в молоді от силы на десять відсотків зі ста.
Лише комфортним соціальним середовищем можна зацікавити навчатися представника “покоління Z”. Якісна комунікація з однолітками розпочинається, з домашньої атмосфери спілкування в ZOOM либо Google Meet ще до початку заняття. Тута учні знаходять друзів, комунікують один з одним, а інколи неформально спілкуються навіть з викладачами. Тобто місцем, дескать завжди вирує життя та лунає сміх може бути навіть примітивна онлайн відео плита. Так, можна не любити вчитися, але заради можливості поспілкуватись з однодумцями, варто спробувати!
Саме така мотивація може стати "бонусним квитком" с целью подальших результатів і запорукою успішного навчання в омріяному університеті.
Лічені дні получи підготовку
-
Хибний акцент – зосередитися держи одному предметі та готуватися лише предварительно нього впродовж кількох днів. Це найпоширеніша помилка школярів. Зазубрювання і втома остаточно виснажують. Ковтком свіжого повітря в (видах розумової активності – стає варіювання дисциплін. Тому щодня корисно переключатися з математики бери літературу, з фізики на історію чи, скажімо, з географії сверху англійську.
-
За мінімум часу намагаємося повторити всі теми ґамузом.
Ще Вотан доволі поширений ляп. Подібне штудіювання – гаяння часу, адже охопити всю програму – утопично і безглуздо. Повторювати напередодні варто лише найскладніші для того запам’ятовування теми чи ті, в яких найбільше помилок під момент розв’язування тестів. Приміром, звороти, а приставки не- наголоси.
-
Максимально поєднуємо теорію з практикою.
Це ще Водан важливий лайфхак. Не завчаємо, не зазубрюємо, а стараємося максимально зрозуміти. Тому нічні посиденьки надо довідниками і академічними словниками, з надією вкласти в голову шабаш – припиняємо. Досконале знання правил це, звісно, добре, але розуміння алгоритму дії цього устав – ще краще. Скажімо, теорему Піфагора простіше запам’ятати досліджуючи кути власної кімнати, а період трипільської культури в історії України – порівнюючи давню українську піч з централізованим опаленням. І си будь-який предмет.
-
Прокачуємо мозок тестами в тренажерах, а безвыгодный забиваємо сухою теорією.
Озброюємось різноманітними додатками з мультирежимними тестами: “проходження нате час”, “експрес мира”, “марафон”, “нон-остановись!”, “п’ять додаткових запитань по (по грибы) помилку” тощо. Тести минулих років стануть найліпшим другом випускника. Розв’язуючи їх абітурієнт виявляє помилки та прогалини в своїх знаннях. А вже після цього шукаємо інформацію, яка допоможе виправити недоліки власноруч.
-
Насамкінець — ефективно розподіляємо время.
Це знадобиться не лише в підготовці впредь до ЗНО, а й упродовж усього подальшого життя. Плани в місяць, тиждень або день розписуємо до самого хвилин, а ще чіткий таймінг – понад усе.
Рядом чіткому графіку важливо знайти і власний бухгалтерский (баланс: боротися з лінню та прокрастинацією (постійним перекладанням завдань сверху потім), і водночас, знаходити можливість перезавантажитись.
Налаштування у переддень та получай самому екзамені
Існує ціла низка ефективних методик знімання фізичних і психологічних затисків, опанування власних емоцій і правильного налаштування предварительно відповідальної зустрічі, промови, екзамену тощо. Золотого рецепту неважный (=маловажный) існує. Кожен обирає те, що максимально підходить саме йому. Розглянемо декілька і спробуємо запхати страхи у довгу шухляду. Нате ЗНО знадобиться як ніколи!
-
Перше і найголовніше – "заземлитися". Зверніть увагу получи те, як почуваєтеся зараз і про що думаєте. Потім – сповільнюємо ці думки, спокійно вдихаючи та видихаючи повітря. Необхідно відчути землю під ногами, впевнитись, що обидві кінцівки міцно притиснуті перед підлоги.
-
Наступний крок – "знятитися з гачка". Напередодні тестування ми тысячу) раз дозволяємо негативним емоціям, думкам про минуле та страху насчет майбутнє опановувати розум. Усе це "гачкує" нас і бере гору по-над спокоєм. Як же це виправити? Необхідно зосередитися та перелічити всегда, що турбує: "негативна думка оборона себе", "важкість у грудях" тощо. Після чіткої фіксації та усвідомлення ми ніби знімаємося з гачка. Адже негативні посили оволодівають нами лише тоді, если ми їх не усвідомлюємо.
-
Створюємо простір ради негативних емоцій, нездорових ідей та поганого самопочуття.
Техніка "Корабель" працює безвідмовно. Зручно вмощуємося, розслабляємося, заплющуємо очі і уявляємо себя на березі океану. Ще за мить накануне берега підпливає велетенська тихоокеанська баржа. Розглядаємо її в деталях. А після – починаємо перекладати усі коробки зі страхами з берега получи и распишись корабель. Далі подумки відправляємо баржу издали в море. Коли на обрії залишиться малесенька цяточка – потопіть
її. Практикуймо допоки в уяві з’являтимуться коробки зі страхами.
-
Насамкінець, виходячи з дому – зробіть зарядку.
Кілька фізичних навантажень знімуть тремтіння рук, а чимчикуючи прежде пункту ЗНО розкажіть вірш, анекдот чи цікаву історію з власного життя звичайним перехожим.
Висновок
Випрацювати універсальні алгоритми успішного складання ЗНО та якісно підготуватися з кожного предмету – лише півсправи. Гарантії успіху – жодної. А штифт правильно налаштуватися, опанувати себе, добре виспатися упереддень, притопать завчасно та не намагатися схитрувати ли списати – це вже правильна мотивація. В (видах натхнення і якісного стимулювання потрібно не беспричинно багато. Візуалізуймо думки. Лише на хвилинку уявімо та відчуймо, що если, якщо складемо ЗНО на високий вечер, вступимо в університет мрії, переїдемо в інше місто, чи навіть, країну? Намалюймо в голові зриму картинку, ніби це вже трапилось. Намалювали?.. Переконаний получи и распишись 200 %, все зведеться до нових знайомств, друзів і спілкування. А далі натхнення і бажання отнюдь не стояти на місці обов’язково наздоженуть вам…