Новая украинская школа – капремонт образовательной системы или очередное латание дыр

33e2d992c9014f1c4ee1afb3bb714e20

Eфeктивність нaвчaння в систeмі сeрeдньoї зaгaльнooсвітньoї шкoли із рoку в рік стрімкo пaдaє. І свідчeння цьoму — нe лишe сoцoпитувaння. Кaтaстрoфічнo низькі бaли ЗНO — дoдaткoвe підтвeрджeння. A відсутність мoтивaції шкoлярів дo нaвчaння лишe крaснoмoвнo дeмoнструє зaстaрілість прoгрaм і мeтoдик.

Тoму нe дивнo, щo Міністeрствo oсвіти рoзпoчaлo гучну дeсятилітню рeфoрму під нeтліннoю кoдoвoю нaзвoю — НУШ (Нoвa укрaїнськa шкoлa).

Aвтoнoмія, пaртнeрствo з бaтькaми тa oнoвлeння мaтeріaльнo-тexнічнoї бaзи — її гoлoвні пoстулaти. Тa якoю ж ідeaльну шкoлу мaйбутньoгo бaчaть зaкoнoтвoрці? Які пeртурбaції чeкaють нa шкoлярів?

Відпoвіді — нa пaпeрі. Нa прaктиці ж нoвa прoгрaмa лишe рeaлізується в пoчaткoвій шкoлі. Дo рeчі, нaйбільш прoблeмній і прoвaльній зa чaс пaндeмії.

Щo зроблено, а що у планах — аналізуємо покроково.

Новації початкової школи

В основі задекларованих переваг — навчання дітей мислити драматично, не боятись висловлювати власну думку і брати сверху себе відповідальність. Патріот, новатор, особистість — таким має стати сьогоднішній школяр в майбутньому.

Набуття компетентностей — головна складова навчального процесу віднині, що має забезпечувати всебічний розвиток дитини і розкриття талантів.

Вже враз держава не шкодує коштів на куточки про відпочинку, нові дидактичні матеріали та конструктори Лего. Ігрова фигура в поєднанні з традиційною несе змагальний характер в отриманні знань учнями, вважають чиновники.

Та маловыгодный грою єдиною дивують можновладці!

Аби приставки не- завдати травм дітям — українські освітяни винайшли зубчатка. Вже з вересня оцінювання в молодшій школі стане вербальним. Замість традиційних оцінок — характеристики успішності пользу кого кожного. Як на мене, такий крок далеко не має нічого спільного з вихованням відповідальної стресостійкої особистості. Скоріше згладжування гострих кутів і створення зони комфорту. Та шабаш ж оцінки нікуди не зникають, а просто з цифрових перетворюються бери буквенні. Тобто замість умовної 12-ки успішних школярів оцінюватимуть літерами: скажімо, “В” — високий рівень, “Н” — низький. Відтепер першачки будуть ненавидіти букви і неохоче вивчати алфавіт. Ба більше, сверху плечі педагога лягає подвійний тягар — квалифицированно коректно, а головне — об'єктивно роз'яснити кожному учню його сильні та слабкі сторони.

Ще одна новація реформаторів — сидіти 12 років у школі, що пользу кого більшості — справжня каторга. А от для реформаторів НУШ "чим довше, тим краще" — головне философия змін.

Та кількість далеко не завжди тотожна якості, якій наразі необходимо приділити увагу. Адже недавнє моніторингове дослідження показало недостатнє мотивування і підтримку дітей вчителями. Реформу чим швидше запровадили, а освітян, як завжди, приставки не- попередили. Багатьом педагогам відверто пропонують курси НУШ шукати самостійно. Така пропозиція в сільській місцевості педагогів м'в качестве кажучи дивує.

Та найбільші сюрпризи цьогоріч чекають 75 експериментальних шкіл, -де тестуватимуть нові модельні програми для 5-9 класів. А вже з 2022 НУШ дебютує в усіх 5 класах українських шкіл.

Що собой являтиме і як втілюватиметься програма-чудасія?

Хитросплетіння базової середньої освіти — переваги та недоліки

Термін навчання лишається незмінним — 5 років. Середня питомник поділена на два цикли: адаптаційний та базове предметне навчання.

Як в (видах молодшої, так і для середньої школи впроваджуватиметься інтегроване навчання. Якщо после-простому: тепер математику можна змішати з українською мовою. Наприклад, розв'язати рівняння следовать допомогою теореми Вієта, а потім написати твір ради те, як круто знати цю теорему, перелічивши всі її переваги. Такий собі, філо-технічний манхэттен.

Безумовно, користь від такої практики — велика, адже учні вчаться совокупно та систематично підходити до вирішення складних завдань. Мислити образами, аналізуючи числа. Така головна перевага творців у високих кабінетах. Та чи приставки не- заплутає учнів таке інтегрування? Всі діти різні і більшості приглаженно концентруватися на всьому одночасно.

Зрештою, знайти універсальних педагогів, які однаково розуміються возьми фізиці, хімії, біології та географії — не под силу. Такий пізнавальний квартет планують помістити у вузькі граница курсу "Вступ до природничих наук".

Или, постає логічне запитання — де шукати мультипрофесіоналів, які безграмотный лише володіють всіма предметами, але й можуть класно навчати?

Це ж саме можна сказати і оборона мовно-літературні напрями. Але тут закцентуємо увагу в інших нюансах. Пропонована перевага — збільшення часу нате вивчення української мови. Натомість недолік — скорочення годин з інших предметів. Тепер “ей-же-ей непотрібності предметів” — прерогатива педагогічних радешенек. Чи не постраждає від цього культурна компетентність? Адже, вивчаючи як говорити, учні забуватимуть, насчет що говорити.

Професіональні старшокласники

Сучасні навчальні програми старшої школи передбачають самовизначення школяра в майбутній професії. А відтак підліток після 9 класу має обрати предмети в целях поглибленого навчання. Але так буває лише в папері у чиновників. На ділі ж переважна більшість дітей невыгодный може знайти себе навіть, навчаючись в університеті.

Та повернемося вслед шкільні парти. Профільна палітра старшокласників НУШ досить різноманітна — гуманітарний, математичний та мистецький напрями. Половинка уроків залишатимуться загальними для всіх. Майже часть — професійні предмети, решта — 20% часу вивчатимуться трендові дисципліни: фінансова грамотність, еженедельник-менеджмент, медіаграмотність тощо. От тільки чи невыгодный застаріють ці знання на момент реалізації ініціатив… І вже зовсім наполеонівські плани МОН — надати школам більшу автономію. Возьми зразок університетів. Це дозволить самостійно формувати індивідуальні освітні програми, обирати підручники та складати навчальні плани.

Щоправда, і после этого без ложки дьогтю у діжці меду далеко не обійшлося.

Нещодавно затверджений “Закон насчет мережу ліцеїв” хоча і допускає, але никак не гарантує створення профільних шкіл у селах.

Що робити малозабезпеченим сім'ям? Та як самостійно діставатися перед сусідніх сіл в надії здобути профосвіту і хто це оплачуватиме?

Тепер це надзавдання органів місцевого самоврядування. Впоравшись із ним отримуємо безперервне якісне навчання. Привабливість академічних ліцеїв — очевидна. Получи базі застарілих кабінетів хімії, фізики і біології створюватимуть науково-дослідницькі кабінети та потужні лабораторії. Крім цього, доступними исполнение) загалу можуть стати інклюзивні класи.

Інклюзивна освіта розвиватиметься

Вже у 2022 році планують зупинити роботу спеціальні школи-інтернати. Держи базі профільної середньої освіти відкриватимуться 11-13 класи в (видах дітей з особливими потребами.

Ліфти, пандуси, шкільні автобуси, фахівці та їх асистенти — всё-таки це передбачено інклюзією. Звучить фантастично в реаліях, коль ще й досі в сотнях шкіл вбиральні з вигрібними ямами получи и распишись дворі, де влітку — сморідно, а взимку — морозно. Тому єдина заколупка майбутньої реорганізації — фінансова спроможність шкіл.

Висновок

НУШ (Нова українська учебное заведение) — в перспективі потужна реформа з амбітними освітніми цілями, але целое ж невпевненою реалізацією через протиріччя та недосконалість механізмів впровадження. Непослідовність рішень, суперечливість, слабка інформаційна політика та семейные коштів — перепони в досягненні результату. Головна ж задача — відсутність підвалин в навчанні та вихованні підростаючого покоління. Відійшовши від радянських засад гуманізму, Україні ніяк невыгодный вдається перейти на рейки бажаної моделі. Міцним фундаментом можуть стати традиції і цінності козацько-гетьманської доби. Втім, відсутність одержимості та волі до самого змін вже майже 30 років гальмують цей процес.

Кардинальні зміни прямо на порозі. Та чи будуть вони виправдані та успішні? Пора на експерименти в освіті давно сплив.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.